Målsetjingar for dataopplæring bruk av data i heim/skule samarbeid
PedIT
Mål for heim/skule samarbeid:
v Arbeidsplanar og halvårsplanar vert lagt ut på PedIT, på klassestega sine sider
v Planar og informasjon for heile skulen vert lagt ut på skulen si forside
v Ha eit samarbeidsrom som ein kallar foreldrerommet på skulen si forside. Her har ein eit forum der foreldra komme med gode idear/ forslag knytta til skulen
v På forelderen sin personleg side skal det ligge ei kontaktbok der foreldra og lærarane kan gi meldingar til kvarandre.
1. 4. klasse
Mål: sjå s. 6 i plan for IKT-undervising spesifikke læringsmål
Metode/innhald:
Gjennomføre opplæringa som kurs med intensiv opplæring og mange repitisjonar kursbevis vert gitt som eit sertifikat på at ein kan arbeide sjølvstendig på data.
v 1. klasse: Bli kjend med datamaskina: tastaturet, skrivebordet, opne og avslutte program
v 1. og 2. klasse: PedIt sjå på bildebok med tekst som dei eldste elevane har laga
v 2. klasse: Bli kjend med mappesystemet
v 2. klasse: Bli kjend med PedIT-skriveverkstad, legge inn paintbilde i skriveverkstad avis, legge inn bilde
v 2. klasse: Bli kjend med paint: opne og avslutte programmet, lagre, bruke verktøya
v 3. klasse: Bli kjend med word: opne og avslutte programmet, grunnleggjande formatering, lagre
v 3. klasse: PedIT bruke skriveverkstad til å skrive forteljingar bruke avis til å setje inn bilde med enkel tekst
v 4. klasse: Bli kjend med word; lære meir om formatering; setje inn utklippsbilde
v 4. klasse: Bli kjend med internett: reglar for bruk av internett, styrt søking
v 4. klasse: PedIT bruke skriveverkstad til å skrive forteljingar og saktekster (tema) bruke avis til å lage enkle reportasjer med tekst og bilde
I opplæringa av word kan ein bruke eit kurs som ligg på www.linksidene.no
5. 7. klasse
Mål: sjå s. 8 og 9 i plan for IKT-undervising spesifikke læringsmål
Metode/innhald:
Gjennomføre opplæringa som kurs med intensiv opplæring og mange repitisjonar kursbevis vert gitt som eit sertifikat på at ein kan arbeide sjølvstendig på data.
v 5. 7. klasse: Lære seg touch ved bruk av touch-opplæringsprogrammet i Drillpro (kurs-delen) køyre eit to-vekers intensiv kurs like etter skulestart og like etter jul ha ein avsluttande test etter kvart kurs.
v 5. klasse: Lære seg å lage mappessystem og vedlikehalde det
v 5. klasse: Word - Lære seg å lage enkle tabellar og formatere dei
v 5. klasse: Word lære seg å redigere og formatere tekst slik at den tek seg pent ut på sida
v 6. klasse: Word - Lære seg å bruke ordrettingsprogrammet
v 7. klasse: Excel bli kjend med programmet - lage enkle diagram, sortere tal i stigande og fallande rekkefølgje, lære seg å lage kalender, lære seg å bruke formlar i excel
v 5. - 7. klasse: Power Point lære seg å bruke programmet til å presentere arbeid
v 5. 7. klasse: Internett lære seg å finne informasjon på nettet som er nyttig i undervisinga (legge inn nyttige nettstadar i favoritter, legge inn linkar på PedIT)
v 5. 7. klasse: PedIT lære seg å arbeide med avis, lage reportasjer bruke skriveverkstad til å presentere arbeid i ulike sjangrar lære seg å bruke forum til å gi respons på skriftleg arbeid Bruke innlevering til å levere inn skriftleg arbeid med jamne mellomrom bruke mappesystemet i PedIT til å legge inn arbeid ein held på med
v 7. klasse: PedIT lage bildebok med bilde og tekst for dei yngste elevane; bruke digitalt kamera til å ta bilde
PedIT organisering: Frå 3. klasse og oppover bør elevane få PedIT-oppgåver med jamne mellomrom (f.eks 2 vekers mellomrom) Elevane arbeider med tekstene (innhald og rettskriving) og fører så til slutt arbeidet inn i PedIT
Ein kan lage eit kurs for kvart steg og gjennomføre det i byrjinga av skuleåret og så nytte det ein har lært på kurset gjennom skuleåret. Kontaktlærarane på stega har ansvar for kursinnhaldet og gjennomføringa av kursa.